Klubbmästerskap 2015 hoppning

Åh shit vad fin Evita var i helgen! 90cm clear round gick felfritt, dock kunde jag förbättrat några saker som att vara nogrannare med att få rätt galopp, hitta bättre distanser till hindren med mera. Men jag är ändå nöjd för hon kändes framme under hela banan men vi höll ändå ett jämnt tempo. Det blir lätt så annars att det bara går fortare och fortare men nu tog vi det lugnt och kom till hindren i en lugn kontrollerad galopp. Hon kändes lika bra inför 110cm debuten. Det var stilhoppning och hon var hur fin som helst även där. Banan var enkel, det enda jag var lite nervös inför var en tight högersväng in på en maxad oxer. Jag tror att jag var lite för koncentrerad inför det hindret och det blev att jag hoppade det istället för hinder nummer fem som var näst på tur. Det gjorde att jag blev utesluten men om man ska se det positivt så fick vi till svängen riktigt bra! Jag fick fortsätta banan trots att mitt reultat inte skulle räknas och vi fortsatte från hinder fem. Oxrar, räcken, distanser, allt gick så sjuuukt bra och det kändes nästan som vi lekte där inne, om man får vara lite kaxig. Hinderhöjden var inga problem och vi fick in bra distanser. Jag är otroligt nöjd över Evitas insats. Bara en klantig pilot gjorde att det blev en uteslutning men vad gör det när vi för övrigt hoppade felfritt. Galet fin häst och galet fin känsla. Jag är hur nöjd som helst över tävlingsdagen, dock lite besviken att jag inte fick mitt stilprotokoll pga vårt resultat. Det hade varit intressant att se vilka omdömen vi fick, som liten hemläxa och inför framtiden. Menmen, enligt mig fick vi högsta poäng på allt och Evita kunde inte varit bättre!
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?