Hopplektion 24/11

Hoppade Vivaldi (*2000 e. Andiamo – Viktory) idag. Övningarna var lång anridning till oxer och cavaletti på volt. Vivaldi brukar vara väldigt het och stark men idag var han sjukt fin och ridbar. Han väntade redan från början och lyssnade på alla mina signaler. Jag har haft honom som blockgränser ett tag i hoppningen och det märks verkligen att jag har utvecklats. Förut var jag lite hårdare i handen men nu sätter jag mig djupare i sadeln istället. Det märks sån stor skillnad på Vivaldi när jag har förändrat hur jag inverkar och han är mycket lugnare och finare. När vi kom nära hindren så väntade han på mig och när jag bestämde mig för att få ett stort avsprång så hoppade han av. Han har inte varit så fin förut när jag ridit honom som han var idag. Kul att man märker skillnad :)

Evita fick gå ute och röra på sig idag. Hon var sjukt pigg men skötte sig ganska bra ;)

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?